میثم عبدی

و لا یحمل هذا العلم الّا اهل البصر و الصبر

میثم عبدی

و لا یحمل هذا العلم الّا اهل البصر و الصبر

این ادب است که اگر کسی به تو کمکی کرد یا چیزی داد از او تشکر و قدر دانی کنی و سعی کنی که لطفش را هر طور که در توان داری جبران کنی. حالا اگر کسی به تو کمک کرد و تو نه تنها به فکر جبران نبودی که همه هم و غم خود را ضرر رساندن به وی کرده و از هیچ کار ناشایستی بر علیه او دریغ نمیکنی. حالا اگر او باز هم کمک کرد چه میکنی؟ باز هم به کارت ادامه میدهی یا نه دیگر به خودت می آیی و میفهمی که چه خطایی مرتکب شده ای!!!!!

این است حکایت ما و خدایی که همه موجودات را برای انسان مسخر کرد تا در آرامش کامل به سر ببرد و شکرش را به جا بیاورد. انسان هر چه تمرد کرد، خدای متعال به دل نگرفت و باز هم به انسان فرصت داد و نعمتش را دریغ نکرد ولی انسان مغرور تر شد. که فرمود: ما غرک بربک الکریم. و آن قدر به این رذیله و مفسده ادامه داد که قلبش سیاه و سیاه تر شد. آیا مگر خوبی زیاد باعث عصیان میشود. نه محبت و عشق زیاد باعث خجلت و افتادگی انسان میشود نه تکبر. رحمان و رحیم بودن خدا و وعده های بخشش باعث اصرار برگناه نمیشود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی